Vraag

 Atkins lanceert haar nieuwe webshop en wil een goede en opvallende introductie campagne die verkoopt. Voor Atkins een unieke kans om rechtstreeks aan de doelgroep te leveren. Om ze te motiveren flink in te slaan via de nieuw shop, kiezen we voor een simpele en effectieve actie. 1 + 1 gratis.

Mediatactiek

 De webshop is door Adwise ontwikkeld en gebouwd. Samen is de mediatactiek uitgedacht. We focussen op de bestaande klanten die, nu via een ander kanaal shoppen. Nieuwe en potentiële klanten nemen we wel mee. Maar ligt niet de nadruk. De inzet qua middelen is gericht op de website zelf, facebook, e-mailing en online.

Het idee

Een nieuwe webshop is eigenlijk een nieuwe winkel. Feest dus. En bij feest horen ballonnen. Ballonnen hebben nog een bepaalde lichtheid in zich. De Brand Builders Content Studio maakte slim gebruik van animatie en opvallende kleuren waardoor een concept ontstaan is dat: Duidelijk is, Opvalt en sympathiek is en past bij de merkwaarden van Atkins.

Facebook Ad

Facebook Carousel

De resultaten

Het is vooraf moeilijk om een inschatting te maken over de verwachte sales. Daarom is er intern een poll bij Atkins gestart. We kunnen helaas geen cijfers noemen. Maar de hoogste interne prognose is nog met veelvoud overtroffen….