Campina Vla

Van ‘ouderwetse’ vla naar gezelligste moment aan tafel. Campina Vla: meer dan 78 miljoen pakken verkocht.

Vraag

Maak Campina Vla weer top of mind als toetje

Campina Vla pakken

Packaging idee

Ouders met kinderen vinden het gezellig om samen te eten. Alleen met zoveel telefoons op tafel komt het daar weinig van. Hoe krijgen we weer aandacht voor elkaar? En hoe laat je een leuk tafelgesprek ontstaan? We hebben het aloude vlapak getransformeerd tot een moderne conversatiestarter.

Vlablabla Logo

Het leidende idee werd dus: Vlablabla. We bedachten een redactieformule onder leiding van Professor Vladimir en met veel grapjes, spelletjes en dilemma’s. Zo werd het toetjesmoment aan tafel verlengd, en het werd ook gezelliger aan tafel.

Vladimir
Vladimir
Vladimir
Vladimir

Aanpak

Samen met kinderen uit de doelgroep werd er een redactieraad voor Vlablabla samengesteld. Zij bepalen mede de onderwerpen, kijken of de grapjes wel echt om te lachen zijn, en testen de spelletjes. Geen kinderachtig karweitje: er zijn zes verschillende pakken, elk met hun eigen on-pack magazine. Elke vier maanden zijn alle pakken vernieuwd qua inhoud.

Vanaf de eerste pakken was het verkoopeffect van Vlablabla duidelijk zichtbaar. Dit zorgde ervoor dat het concept verder werd uitgerold naar het toetjes segment. Onder het kopje ‘ToetjesPraat’ werden alle overigen toetjes pakken van Campina succesvol gerestyled.

Vladimir

Eén van de favorieten is toch wel het karakter Vladimir. Vladimir ondergaat bij elke uitgave een gedaanteverwisseling en past zich zo aan bij het thema.

Campina Vlablabla pak
Campina Vla Schap AH
Vladimir Ufo

Resultaten Vlablabla

De gezellige verhaaltjes en mopjes bleken uitstekende verkooppraatjes.

  • 3% is speciaal Campina Vla gaan kopen vanwege de Vlablabla
  • En 11% geeft aan nu meer vla te kopen vanwege de leuke verpakking.

In totaal gingen er al 78 miljoen pakken over de toonbank. Dus wij hebben ons toetje wel verdiend.

Campina Logo