Holland Matjes is gespecialiseerd in de Hollandse Matjes voor de Duitse markt. Ontwikkel een merknaam die direct duidelijk maakt wat we doen en onderscheidend is in een conservatieve markt.

Bij de naamcreatie hebben we verschillende routes bekeken; van beroemde vissersnamen, plaatsnamen, tot prachtige Latijnse namen. Alles kwam voorbij: namen die op zichzelf staan, mooie en spannende namen, namen met een verhaal … Maar alle namen misten iets. Duidelijkheid. En avant-garde.

De naam werd: H. Of beter: H van Holland.
Deze paste direct feilloos als familienaam bij Holland Matjes.

Het claimen van de letter H bleek een ijzersterk idee. Het zorgt automatisch voor een opvallend logo (wie heeft nu de H als merknaam?). Iedereen kan het makkelijk onthouden. De H is ook een stoere letter. Hij past rond het gevoel van verse vis en visserij. Er zit direct veel emotie in. H staat voor lef (vissen is gevaarlijk). H staat voor eenvoud (simpel product, heldere smaak, geen fratsen of onnodige toevoegingen).

Zo simpel kan het zijn. De merknaam H. Een letter als merk.

Op zoek naar een nieuwe naam, strategie, huisstijl of beeldconcept?

Neem contact op met Jan Willem Rozema!