Opdracht

Action is dé retailhit van het afgelopen jaar. Ze zijn gespecialiseerd in extreem hoge schapsnelheid, ook voor Subliem. Maar uit onderzoek blijkt dat het aantal nieuwe Sendil-gebruikers achterblijft. Het verpakkingsdesign is daarom aan vernieuwing toe.

Subliem 1

Idee

Het schap van de prijsvechter is herkenbaar door primaire kleuren en knallende teksten. Door het anders te doen, vallen we op.

Voor nieuwe Subliem-gebruikers zijn de kwaliteit en frisheid juist doorslaggevend. We willen ons niet afzetten tegen dure merken, maar gaan investeren in een echte autonome kwaliteitsuitstraling. Subliem staat voor kwaliteit én is toch goedkoop. Dat is het uitdagende vertrekpunt voor de verpakking.

Subliem 2

De zachte vormen van de gedetailleerde visuals benadrukken de verzorgende kwaliteiten van het wasmiddel. De kleuren sluiten ook perfect aan bij de geurselectie. De facings vormen in het schap een duidelijk en heel herkenbaar kleurenblok.

Eerste resultaten

De A-merk packaging aanpak voor een wasmiddel-stunter bleek een goede strategie. Er is een grote toename van probeeraankopen. En de omzet piekt 112% hoger dan de verkoopprognose.

Verpakkingen met schapkracht?

Susanne weet hoe!