Opdracht

Ontwikkel een nieuwe lijn aan verpakkingen voor koekjes bestemd voor 8-12 jarigen. De verpakkingslijn moet zo opgebouwd worden dat er in de toekomst makkelijk nieuwe varianten onder kunnen vallen. De verpakking moet opvallen, gender neutraal zijn en passen bij de leeftijd van de doelgroep (niet te kinderachtig).

Van moodboard naar artwork

In de eerste fase zetten we moodboards op. We kijken naar de trend binnen de doelgroep. Hoe ontwikkelen we een stijl die zowel jongens als meiden aantrekt. Niet te volwassen is, maar zeker ook niet te kinderachtig. Vanuit de gekozen richting ‘Patronen’, doen we onderzoek naar diverse patronen. Welk valt het meest op, welke past bij zowel jongens als meiden.

Rekening houden met line extensions

Wanneer Verkade Flexies succesvol is, bestaat de wens de lijn uit te breiden met nieuwe smaken en nieuwe koekjes. In het design moet daar aan het begin al rekening mee gehouden worden, wil je in de toekomst niet in de problemen komen

Opvallen in het schap

Knallen in schap is een belangrijke vereiste. Het ‘jongeren’koekschap bestaat uit veel kleur, hoe gaan we hierin opvallen? We kiezen voor 1 prominente kleur per variant. Een sterke PMS in combinatie met een afgeleide van deze PMS zorgt voor colorblocking in het schap.

Verpakkingen met schapkracht?

Susanne weet hoe!