50% van de shoppers loopt weg bij het schap zonder te kopen

In een winkel moet je campagne het verschil maken. De formule is altijd simpel. Geen lange boodschappen. Korte communicatie met een duidelijk centraal beeld en logo. En met relevante ondersteuning van sampling tot winkel-entertainment.

Instore communicatie heeft de grootste invloed op koopgedrag (48%)

Instore communicatie heeft de grootste invloed (48%) op koopbeslissingen volgens onderzoek van Decision analyst. 23% van de shoppers koopt impulsartikelen (Wharton Universiteit). Waarom is het dan zo ondergeschikt? De schapstrijd tussen retailer en producent zorgt dat er aan het eind van de onderhandeling, vaak geen tijd of budget is voor de ‘extra mile’.

Brand Builders ontwikkelt voor een groot aantal FMCG-producten de winkelcommunicatie. Dit zijn complete instore activaties met promotieteams, inclusief premiums, point-of-sales-materiaal, actiewebsites en actiethema’s. En we nemen het hele traject over van briefing, fotografie, copy, werktekeningen, drukwerkbegeleiding tot social-mediaondersteuning.

Activaties die verkopen:

  • Instore activatie Campina Boerderijdagen: 122.189 bezoekers
  • Chocomel pakjesboot, het instore succes van Sinterklaas
  • Begin je eigen sinaasappelboomgaard met Appelsientje

POS

We ontwikkelen complete instore campagnes, inclusief creatieve doorvertaling, copy, fotografie en complete werktekeningen.

Klik hier

Activatie

We ontwikkelen complete instore activaties, inclusief premiums, actiewebsites en communicatiethema’s.

Klik hier

Instore activaties die we ontwierpen voor klanten

Appelsientje 100% puur

Begin je eigen sinaasappelboomgaard

Campina kaas

Opvallende instore campagne Kaas

Chocomel pakjesboot

De pakjesboot van Chocomel, omzet door het dak

Campina Langlekker

LangLekker blijft langer lekker dankzij merkswitch

10 tips over instore activatie