Batten

Batten is een slopende stofwisselingsziekte die zich toonbaar maakt tussen het 5e en 8e levensjaar. Patiënten hebben een levensverwachting tussen 15 en 25 jaar. Tot op heden is er geen medicijn of behandeling mogelijk. Batten is vooral een heel onbekende ziekte. Aan Brand Builders de vraag een concept te ontwikkelen om de naamsbekendheid van Batten te vergroten met als belangrijkste media: RTV en print. Om kinderen met Batten niet vroegtijdig te confronteren met alle gevolgen van Batten, moesten we zorgvuldig zijn met woorden.

Beat Batten Logo

TV Commercial

De tv-commercial laat de kwetsbaarheid van een jongetje zien. Er lijkt niets aan de hand, maar de ziekte sloopt hem.

De tv- en radiocommercials zijn volledig gericht op het verkrijgen van naamsbekendheid, en om te converteren naar de website. Zo zetten we deze vreselijke ziekte bij belanghebbenden op de kaart. En benadrukken we de noodkreet: er moet een medicijn komen!

Beat Batten Radio Veronica
Beat Batten Radio Veronica
Beat Batten Radio Veronica

Resultaat

Sinds de start van de Pro-deocampagne is er een mediawaarde gecreëerd van € 1.070.000, de online media spin-off komt daar dan nog bij. Met dank aan Vizeum, Floris Hulsmann, Studio MAD, Martijn van Hees en vele anderen.

  • De Facebookpagina van Beat Batten is gegroeid van 384 naar ruim 1.300 likes.
  • Het aantal maandelijkse donateurs is gestegen van 0 naar 19.
  • Het aantal regioambassadeurs is gestegen naar 16.
  • Het aantal Vierdaagselopers is gestegen van 11 naar 22. Hiermee is het sponsorgeld verdubbeld.

Reclame waarvan je groeit?

Jan Willem Dekker weet hoe het echt werkt!