Bar-le-Duc

BRAND AWARENESS CAMPAIGN

Waarom?

De redenen waarom mensen Bar-le-Duc kopen zijn niet ingewikkeld. Gewoon.. omdat ze dorst hebben, zin in een vleugje citroen, iets met weinig calorieën, iets met prik, etc… Geen echt hoogdravende redenen.. Bar-le-Duc doet ook niet hoogdravend of moeilijk over water. We voegen geen blabla toe aan ons product. We maken geen fraai sausje om het te verkopen

Zonder toegevoegde blabla.

Nee, we communiceren altijd no-nonsense.
Recht toe recht aan. 

Daarom benoemen we gewoon wat het is. En niet meer dan dat.
Zelfs met zo weinig mogelijk woorden.
Lekker. Helder.

We bouwen hiermee verder op de campagne die we in 2020 ontwikkelde voor Bar-le-Duc; geen blabla in watermarketing.

Het credo: water is water, en onzin is onzin. 

Doel; Brand awareness

Bar-le-Duc wil in de mental availability van de shopper zitten. Dat betekent zichtbaar en herkenbaar zijn. De distinctive brand assets van Bar-le-Duc spelen we groot op in de communicatie: de kleur, het logo en de packshots. En verder niks. Lekker. Helder. 

Mediadistributie

De zomermaanden zijn het meest dorstig en de verkopen voor verpakt water het hoogst. De campagne was zichtbaar in juli en augustus 2022. 

360 campagne

Waar in 2020 het 2L kartonpak van Bar-le-Duc de hero was, leggen we in de campagne van 2022 de focus op de complete pakkenrange van alle Bar-le-Duc. Elk pak vervult een behoefte. 

Online advertising op maat

Inspelen op de behoefte en relevant zijn voor de doelgroep. De mediastrategie op online hebben we zo passend mogelijk afgestemd. Zo gaat het bij Funda over water aansluiten en bij 9292ov over verschillende vervoersmiddelen.
Nog beter afgestemd is het bij weeronline.nl. Afhankelijk van de voorspellingen van die dag, wisselen de Bar le Duc ads.

Rol Brand Builders

Full service
Conceptontwikkeling campagne
Mediastrategie in samenwerking met Abovo
Productie van alle campagne assets
Uitvoeren online advertising campagne

Online advertising campagne

De online campagne was zichtbaar op verschillende netwerken. Aangezien de doelstelling brand awareness was, hebben we met name gestuurd op het realiseren van zoveel mogelijk relevant bereik. 

Resultaten

We bereikten met deze campagne in totaal ruim 31 miljoen weergaven, met een frequentie van ca. 4-5 per viewer, en een gemiddelde CPM van ca. €0,93. Omdat het advertentieaanbod in de zomer laag was, waren we in staat veel impressies te behalen. In deze campagne is er geen nul- en 1-meting gedaan
om de increase in brand awareness te meten. 

Meer weten over online advertising?

Mail: [email protected]

Telefoon: 06-20 41 5678