Opdracht

Introduceer de nieuwe olieblend Carbonell Olys, en bouw daarmee de internationale merkpropositie ‘gezond’ in Nederland uit.

Idee

Iedereen wil dat kinderen gezond eten. De nieuwe olieblend van Carbonell (met druivenpit-, soja-, koolzaad-, vis- en olijfolie) is hier speciaal voor ontwikkeld. Dankzij de vetzuren van Olys groeien kinderen beter. Dit inzicht wijst de weg naar een heldere positionerende campagne.

Carbonell Olys Meike

De ultieme ambassadeur voor Olys werd Meike.

Zij is een echte geloofwaardige voedingsdeskundige, en zelf moeder van Liz en Sem.

De hele communicatie bouwden we op rond haar persoon.

Hier komt de mobiele slider

Carbonell Olys iPad Blog

Via haar blog inspireert ze moeders en kinderen om weer gezellig en gezond te eten.

En deze boodschap was succesvol. Via een brede contentagenda, social media en via bloggers werd er ook snel bereik opgebouwd.

Carbonell Olys iMac Blog

Aangejaagd door dit succes kregen Meike en Olys een eigen pop-upstore in de Kalverstraat.

Carbonell Olys Pop-up Store Kalverstraat
Carbonell Olys Pop-up Store Kalverstraat
Carbonell Olys Pop-up Store Kalverstraat
Carbonell Olys Pop-up Store Kalverstraat

En we bouwden een YouTube-kanaal, met etherpromotie door tv-commercials (15 sec.).

Bekijk hier de Making of

Sampling bij Centre Parcs, Instore activaties, Olys-keukenschorten en tal van gecoördineerde slimme on-/offline acties zorgden voor klinkende resultaten.

Carbonell Olys Logo

De resultaten van de Campagne:

  • Penetratie Carbonell van 3,7% naar 6,7%.
  • Kopersprofiel is aanzienlijk verjongd.
  • Significante stijging naamsbekendheid & aankoopintentie Olys.
  • Significante stijging merkwaarde ‘gezond’.
  • Marktaandeel 20% gegroeid, uitsluitend door Carbonell Olijfolie & Olys.