Holland matjes

Van nieuwe naam tot snelgroeiend superfoodmerk

Opdracht

Verover de traditionele Duitse haringmarkt met een eigentijds en aansprekend product, ontwikkel een merknaam, positionering en verpakkingen.

Idee

We begonnen bij het verleden en claimden de oer-Hollandse heritage. Met een iconische H als logo. Dat is de H van Holland, Haring en Heldhaftige zeebonken. Het merk staat voor eenvoud, eerlijke smaak en natuurlijk.

Holland Matjes schets 1
Holland Matjes schets 2
Holland Matjes Tattoo

Maar Holland Matjes is ook modern. Dus we hebben hippe-zeeman-tattoos als vormtaal gekozen. De enige echte Tattoo Bob ging aan de slag met zonneschijn, ankers en zeemeerminnen. Zo verbinden de illustraties de heritage met een hip & happening-gevoel. Het past helemaal bij nu, dat was aan de enthousiaste reacties direct te merken.

Verpakking met de H van helder

Het idee was eenvoudig en de verpakkingen sluiten hier naadloos op aan. De getatoeëerde H is een nieuw en modern icoon voor Holland. Het vertrouwde rood, wit en blauw functioneert als oer-Hollandse signatuur.

Holland Matjes Tapas Krauter
Holland Matjes Tapas Chili
Holland Matjes Tapas Mango
Holland Matjes Meisje

Nieuwe verkoop

Het hele concept spreekt de Duitse consument aan. Men ziet het product als een moderne, eerlijk geproduceerde variant op de oude haringen. Holland Matjes zijn direct populair in Duitsland en gaan ook al direct internationaal. De eerste zijn inmiddels al in New York gesignaleerd.

Holland Matjes Tegeltje
Holland Matjes Uitnodiging Buitenkant
Holland Matjes Uitnodiging Binnenkant
Holland Matjes Logo