Opdracht

Hoewel de wereld steeds digitaler wordt, zijn handschriften weer helemaal hip en happening. Handgeschreven teksten zijn terug en dat zie je vooral op Pinterest, Etsy.com en Instagram, maar ook in tijdschriften en designwinkels. De Ecoline Brushpen is een innovatie die zorgt voor next level resultaten, en heeft bovendien de mooiste en meest levendige kleuren. Met de nieuwe Ecoline Brushpen is Royal Talens weer kleurbepalend voor creatieven en ontwerpers.

Vraag

Ontwikkel een inspirerende online merkactivatie, verpakkingsdesign en een instore campagne voor de nieuwe Ecoline-pennen.

Handwerk

De Royal Talens Eocoline Brushpen is perfect voor creatieve cross-overs tussen on- en offline. De creatief van vandaag brengt zijn digitale werk tot leven met een handmatige kleurlaag. Dat was ons inspirerende uitgangspunt.

Idee

Royal Talens introduceert Ecoline uit een pen. De manier om jouw (digitale) werk een unieke signatuur te geven. Talens Ecoline kennen de meeste mensen uit de doelgroep van ‘vroeger’. Ze hebben slechts een kleine herinnering nodig… en ze zien een wereld aan mogelijkheden.

Activatie

Inspirerende introductiecampagne naar handel en consument. We ontwikkelden een multimediale aanpak met onder andere introductiefilm, online advertising, posters, folders, verpakkingen. De introductie was een succes; heel veel nieuwe gebruikers deelden hun werk via social media en met een ontelbare hoeveelheid hashtag #ecolinebrushpen op onder andere Instagram.

Resultaat

De Ecoline Brushpen introductie gaf een boost aan de sales. In no time van potje inkt naar Instagram-hit. En de verkoop trekt strak door, inmiddels is de pen verkrijgbaar in 65 landen en in bijna 1300 winkels. And counting…