Opdracht

Wie aan Milner denkt, denkt waarschijnlijk aan lekkere, laagvette kaas en de reclames met kaaswielen en lichamen. Om Milner nóg beter zichtbaar en herkenbaar te maken voor de consument hebben wij het afgelopen jaar met andere bureaus samengewerkt aan een nieuwe brand identity voor Milner. Wij vanuit onze rol als shopfloor expert.

Unieke assets maken het merk

Een merk herken je aan bepaalde kleuren, vormen of een opvallend font. Het Milner logo is al jaren consistent gebruikt en daarmee een belangrijke asset in de memory structure van de consument. Ook het kaaswiel is een belangrijke asset voor Milner welke al jaren wordt gebruikt. De wat ‘oudere’ 😉 lezers kennen het wiel vast nog uit de commercials met Danielle Overgaag. Het logo en kaaswiel zijn daarmee de basis voor de nieuwe brand identity.

Milner. Minder vet

Naast de visuele herkenbare assets heeft Milner de afgelopen jaren ook qua communicatie een duidelijke boodschap gehad: van nature minder vet. Milner is dus een kaas die goed voor je is. Een kaas waar je van geniet. Dit laatste gaan we vanaf nu benadrukken. Want Milner is naast een kaas met minder vet, ook een hele lekkere kaas! Milner. Geniet van minder vet. Heldere communicatie.

Milner: Fris, zonnig & tasty.

Milner is voor iedereen die van lekkere kaas houdt en zichzelf een gezond leven gunt.
Om het kaaswiel lekker op te laten vallen, kiest Milner voor een heldere en ownable blauwe kleur. Met deze basis zijn we aan de slag gegaan, er zijn visuals ontwikkeld, gefotografeerd en vertaald naar POS materialen. Het geheel zorgt ervoor dat de shopper verleid wordt op het juiste moment, op de winkelvloer. Valt op toch? Dat is onze expertise. En zeker even kopen, lekker joh Milner!

Op zoek naar een nieuwe naam, strategie, huisstijl of beeldconcept?

Neem contact op met Jan Willem Rozema!