Nieuwe identiteit voor een groeiende kappersketen

Knip & Go is gegroeid van 1 naar 17 vestigingen. De uitstraling paste niet meer bij deze fase van de onderneming. Hoog tijd voor een make-over!

Kun je het merk een andere uitstraling geven?

Dat kunnen we zeker! Eerst op zoek naar het verhaal achter het merk. Wie is Knip & Go en wat maakt het dan zo bijzonder? Om hier antwoord op te geven moeten we eerst uitzoeken wie we zijn en vooral wie we wíllen zijn en dat uitstralen in onze communicatie naar buiten.

Met onze inside-out & outside-in methode kregen we deze ‘merkessentie’ boven water.

Manifest

Knip & Go is een challenger Brand

Net zoals Ikea een goed alternatief is voor duur design, is Knip & Go dat ook voor de kappersindustrie. Knip & Go vraagt niet om een keuze: kwaliteit of een lage prijs. Maar biedt kwaliteit én een lage prijs.

 
 
 
 
1
1

Een complete make-over voor het merk

Nadat de merkessentie was bepaald kreeg het merk een complete make-over; een nieuw logo en een complete nieuwe visuele identiteit. Van een budget gevoel, met schreeuwerige communicatie. Naar een verfijnd merk dat kwaliteit uitstraalt, met een duidelijke boodschap.

Het logo bevat afgeknipte hoeken wat natuurlijk verwijst naar een kapperssalon, ook ontstaat hierdoor beweging in het logo en wordt het woord ‘GO’ versterkt.

 
 
 
 
 
 
 
1
1

Op zoek naar een nieuwe naam, strategie, huisstijl of beeldconcept?

Neem contact op met Jan Willem Rozema!