Cape Tracks

Een nieuwe visuele identiteit

Een unieke reisorganisatie. Bij ons om de hoek! Esther en Ramon kwamen bij ons langs met de vraag of we konden helpen met het samenvoegen van 2 specialistische reisorganisaties, Norge Reiser en Suid Afrika Reise. De naam had het team al ontwikkeld: Cape Tracks.

Bevlogen, enthousiast en ambitieus.

Esther en Ramon voelen aan alles dat er toekomst zit in de bedrijven van Esthers ouders en haar oom en tante. Waar ze beiden alweer een paar jaar werken. Nu het tijd is om de bedrijven over te nemen en samen te voegen, doen ze dat met passie die niet te missen is. Zelfs in Corona tijd, waarin de business helemaal wegvalt en Esther en Ramon zelf elders gaan werken om hun personeel te kunnen blijven betalen.

Samen duiken we in de wereld van Norge Reiser en Suid Afrika Reise. Wat maakt het dat klanten komen en weer terug komen? Zijn het de bestemmingen, de service, de prijs? De bestemmingen zijn heel verschillend, de klanten qua profiel vrijwel gelijk. Veel klanten van Suid Afrika Reise boeken daarna bij Norge Reiser. Een logische stap dus om de bedrijven samen te voegen. Ze zijn niet de goedkoopste, ook zeker niet de duurste, maar vooral de echte specialist.

“Wij zijn de local die er niet woont”.

Soms kan een zinnetje in een gesprek de start zijn van een mooi idee. Een zin waarbij je direct denkt: dat is het! Daar moet het over gaan. In dit geval: “Wij zijn de local die er niet woont”

Cape Tracks verkoopt alleen reizen naar bestemmingen waar ze zelf zijn geweest. Een enorme USP in de reismarkt. Daar waar de reizen steeds meer online geboekt worden. Een markt waarin het middensegment -door de online transparantie- verdwijnt. En er toch behoefte is aan ‘niet standaard & niet spotgoedkoop’. Daar ontstaat de ruimte voor de specialist. Cape Tracks dus. Waar je de reis van je leven boekt. Een ervaring om nooit te vergeten. Die je geadviseerd wordt door iemand die het zelf ook heeft ervaren en perfect en enthousiast advies kan geven. Dat geeft toch vertrouwen?

We hebben het merk gevangen in een beknopte strategie. We schreven de brand story. En natuurlijk hebben we voor de nieuwe naam het logo ontwikkeld.

Communicatie

De eigen verhalen. De verhalen van hoteleigenaren, guesthouse personeel waar Cape Tracks al jaren mee werkt. Die zetten we centraal. Het Cape Tracks team gaan vloggen, bloggen. Vragen hun relaties content te maken. Veel fotograferen. En op die manier het merk op social laden.

Ze nemen hun (potentiële) klanten mee op reis. Laten zien hoe het echt is. Niks gepolijst of geshopt. Gewoon Esther, Ramon, Michelle, Steef, Amber, Monique, Dominique of een van de andere bevlogen Cape Trackers zoals ze echt zijn.

Meer weten?

Wij hebben alle vertrouwen in het Cape Tracks team en staan al met 1 been binnen om een reis te boeken! Meer weten over deze bevlogen ondernemers en hun gave reizen? Volg ze dan op de volgende kanalen:

https://www.facebook.com/CapeTracksNorth
https://www.instagram.com/capetracksnorth/
https://www.facebook.com/CapeTracksSouth
https://www.instagram.com/capetrackssouth/