Vraag

Campina introduceert Campina Kaas. Een breed assortiment aan stukken en plakken kaas voor het hele gezin. Campina Kaas is nieuw, toch denken heel veel consumenten dat het al bestaat. Een logische brand-extensie dus. Maar dan moet de introductie wel overtuigend zijn.

Campina Kaas verpakkingen

Aanpak

We hebben de landelijke campagne doorontwikkeld naar een complete instore campagne en vertaald naar alle mogelijke middelen. De focus ligt op de producten en het merk Campina. De doelstelling is het genereren van trial. Zo kunnen de consumenten ervaren hoe lekker Campina Kaas is. Hierbij maakten we gebruik van verschillende demo’s.

Campina Kaas Schap Supermarkt

De instore campagne zorgt voor maximale zichtbaarheid van Campina Kaas. Extra aandacht voor trouwe Campina-klanten, bij het zuivelschap en on-pack zorgen voor crossselling.

We ontwikkelden een ondersteunende business-to-businesscampagne richting de retailer, met acht impactvolle advertenties met alle insights en achtergronden over Campina Kaas en over de interessante proposities en marges.

Resultaat

Campina Kaas werd zeer succesvol geïntroduceerd. Er was een vlotte toegang tot vele retailkanalen. De consumenten snappen, waarderen én kopen het nieuwe product.

Instore acties die scoren?

Vraag het Judith!