Campina Redesign

Start je dag sterk met Campina!

Van redesign tot shopfloor

Heb je het al opgemerkt? Campina heeft een redesign ondergaan. Van identiteit tot verpakking. Doel van het redesign is om meer onderscheid te creëren ten opzichte van andere zuivelspelers in het schap. Dit door middel van een moderne, frisse en uniforme uitstraling over all categorieën heen.

Campina is weer één merk of het nu om melk, yoghurt, kwark, vla, boter, slagroom of kookroom gaat. Door alle verpakkingen in lijn te brengen qua design is er meer impact in het schap. Het nieuwe redesign is onderdeel van een grote 360 campagne. Brand Builders was verantwoordelijk voor de below-the-line communicatie met duidelijke focus op de winkelvloer. Een supergave klus! Van idee tot perfecte executie.

Hoe zorg je dat de shopper het nieuwe Campina niet uit het oog verliest?

Een redesign heeft als gevaar dat de shopper je straks niet meer weet te vinden. Om dit te voorkomen zijn we gestart met een vooraankondiging, zowel on-pack als instore. Zo konden we alvast met z’n allen een beetje wennen.

De nieuwe verpakking is geleidelijk ingestroomd. Om mensen bij het schap te informeren is er gedurende deze hele periode gecommuniceerd. We hebben gekozen voor impact met een hele duidelijk en opvallende boodschap.

Het centrale beeld communiceert in alle gevallen de merkwaarden van Campina. Dit om maximale herkenning te krijgen tussen alle middelen. Maar ook te bouwen aan het merk.

Per retailer een eigen instore campagne

Om van het redesign een feestje te maken is gekozen om per retailer een eigen set aan middelen te maken met custom made acties. Doel blijft om de nieuwe verpakkingen te communiceren. Maar ook direct om te activeren. Zodat de shopper de (hele) Campina range blijft kopen en het liefst nog nieuwe Campina producten ontdekt.

Succesvol verlopen

De totale redesign campagne is succesvol verlopen. Van advertentie tot wobbler. Alles was perfect op elkaar afgestemd. En de acties bij de retailers vielen perfect samen. Een waanzinnig leuk project dat alleen kon werken door een perfecte samenwerking van alle partijen.

Campina Redesign Advertentie Allerhande