Cruesli Activatie 2020:

Bigger, bolder &
better! 

De Cruesli – Maak je eigen smaak – activatie van vorig jaar was PepsiCo’s beste shopperactivaties 2019. Meer dan 91.000 inzendingen! De consument was erg enthousiast, de database is gegroeid van 4.000 naar 57.000 fans. Verkoop in NL en BE ging fors omhoog.

Een goed moment voor PepsiCo om de turbo er op te zetten. We mochten de actie overdoen, maar dan nog groter en uitdagender. Of zoals de briefing zei: Bigger, bolder & better!

Deconstruct – reconstruct

Analyseer het oude. En vernieuw jezelf. Volgens deze Brand Builders methode hebben we de activatie geanalyseerd en scherper gemaakt.

Wake up… Cruesli de Battle.

Je kan nog steeds 10.000 euro winnen, maar straks staat de winnende smaak ook daadwerkelijk in de winkel Limited edition 2021. We hebben het aantal ingrediënten drastisch verhoogd. We vertalen de creativiteit van de deelnemers naar de mooiste pics. Zodat elke inzending kan shinen op instagram en de activatie viral gaat. De hele actie, komt samen in een epische strijd… de Cruesli Battle. Hier gaat straks bosbes mango een felle strijd aan met lijnzaad havervlok framboos of welke smaak dan ook…

En de winnaar… krijgt echt alles. (De euro’s en de limited edition!)

Reconstruct

Al het ondersteunende materiaal kreeg een volledige make over. Het centrale platform is opgezet volgens het Mobile first principe. De app is geoptimaliseerd in gebruiksvriendelijkheid. POS materiaal werd fijngeslepen, vernieuwd en in lijn gebracht met de laatste shopper insights. De deelbaarheid naar alle socials is super, ‘one-click-post-all’. En het actiemechanisme blijft even laagdrempelig, maar super uitdagend voor de finalisten…

Dus de vraag kan zo’n actie nóg bigger, nóg bolder en nóg better? Jazeker, speel zelf mee (t/m 31 juli 2020) of volg de Battle!

POS

Op basis van de Key Visual, ontwikkelden we de perfecte display en instore communicatie.

TVC

Top bereik behalen we via inzet van slimme TV tag-ons.

Billboard

Gave billboards aan de kant van de weg.

Social

Uiteraard ook ondersteuning op social!

Brand Builders pand

Wie af en toe langs rijdt, had ‘m vast al wel gezien!