Nog groter. Nog gekker

Inmiddels een traditie. De december letters van Chocomel. Elk jaar groter. Elk jaar gekker.
Dus we waren weer blij toen deze briefing binnen kwam.

Samen met alle bureaus zijn we aan de slag gegaan voor een geïntegreerd en vooral heel BIG idea. We bouwen dit jaar voort op de ‘Alles is lekkerder met Chocomel’ campagne.

Zeg ’t lekkerder met Chocomel

Vorig jaar ging de shopper al lekker aan de gang met al die letters om de gekste woorden te maken. Dit jaar spelen wij dit spelletje lekker mee. Niet alleen de pakken, maar de hele familie aan blikjes, mini pakjes en flesjes hebben een letter. En daar kun je dus hele toffe dingen mee zeggen.

Self Awareness

We gaan de shopper stimuleren woorden te maken door self awareness toe te voegen. Door dingen gewoon te benoemen wat ze zijn. Een schilderij op de shopfloor heeft een afbeelding van Chocomel Letters met het letterlijk het woord ‘schilderij’. Een lekkere opvallende campagne. Simpel & fun, echt Chocomel.

.

De enige echte Chocomelboot

Wat echt Chocomel is, is de Chocomel boot. Een unieke shopfloor activatie waarvan de handel in de zomer al wil weten of hij weer komt. Natuurlijk. Want de boot verkoopt. Van een 10 meter mega Makro boot tot een kleiner formaat voor de retailers zoals AH en Jumbo. Schaalbaar en daardoor makkelijk te plaatsen in elke supermarkt. En natuurlijk binnen het concept, met groot PAKJESBOOT op de boot 🙂

Om nog meer sfeer in de winkel te krijgen introduceren we dit jaar de Open Haard displays. Gezelligheid, lekker vuurtje, lekker Chocomel. We ontwikkelden een nieuwe variant op de standaard RAD display. Een toffe schouw met echt ‘vuur’ op de topkaart en natuurlijk gevuld met heel veel Chocomel Letters, voor de extra verkoop.

Naast de shopfloor is deze campagne ook door ons doorgetrokken naar OOH, Print en Foodservice. Het aankondigen van de Chocomel Letters in blik en PET vorm in Petrol was hier een onderdeel van. Verder niet te vergeten, de briljante social campagne en TVC rondom de Letters, met dank aan AFOM.