In november werd de Eurotier weer gehouden. Dit is de grootste beurs ter wereld op het gebied van veehouderij. Ik vertrok voor de vijfde keer naar Hannover om op de beurs te kijken hoe de door ons ontwikkelde concepten voor Nedap er in het ‘echt’ uitzagen.

Een kort verslag van mijn bezoek:

Hoe zit het met de romantiek van boer zoekt vrouw?

Schaalvergroting en professionalisering van de internationale veehouderij heeft ervoor gezorgd dat je hier nog weinig boeren tegenkomt uit ‘boer zoekt vrouw’. Hier lopen vooral ondernemers rond met nog steeds passie en liefde voor hun vak, maar ook met het calculerend oog van de zakenman.

Je ziet dan ook minder bezoekers met gratis uitgedeelde emmers en andere gimmicks rondlopen. De thema’s zijn kostenbesparing, gemak en efficiency. Ook viel me op dat de beurs veel internationaler is geworden.

Op de stand van Nedap

Voor Nedap Livestock Management hebben we voor de vijfde keer op rij een compleet concept ontwikkeld voor de ‘koeien en de varkens’. Voor de varkens hebben we 10 jaar geleden het roze geïntroduceerd. En dat is tot op vandaag de kleur van de varkens.

Met de slogan ‘make your farm future proof’ willen we een actief gesprek starten met de bezoekers van de Eurotier. Hoe kan Nedap helpen om je bedrijf klaar te maken voor de toekomst?

Een stand die opvalt en een stand die uitnodigt tot interactie waren twee belangrijke doelstellingen voor Nedap.

Stopping Power

We hebben geleerd dat het bij een beursconcept gaat om één goed en herkenbaar beeld met boodschap. Niet te veel dingen willen vertellen. Vanuit deze gedachten hebben we een centraal beeld bedacht met een heldere boodschap. Belangrijkste doel: opvallen en zorgen dat mensen getriggerd worden. En dat is goed gelukt. Onze koeien en varkens met een VR-bril deden het heel goed. Ze vielen goed op en brachten een glimlach en werden heel vaak gefotografeerd.

Interactie

De stand is dusdanig ontworpen (i.s.m. Design Mine) dat er vanuit elke hoek overzicht is. Zo hou je overzicht en kan de bezoeker snel aangesproken worden. Om de bezoekers de stand in te krijgen is deze erg open en toegankelijk om even rond te kijken. De interactieve schermen helpen om de verkopers van Nedap hun verhaal te laten doen en zorgen voor een actieve uitstraling in de stand.

Resultaat

Nedap was erg tevreden over de Eurotier. Een goede plek, een perfecte stand en een opvallend thema hebben gezorgd dat Nedap met heel veel klanten van over de hele wereld heeft gesproken. De perfecte beurs, over 2 jaar zijn we er weer bij 🙂