Tweede Pinksterdag 2017: het is super mooi weer: 22 graden en geen wolkje aan de lucht. Een perfecte dag om met mijn neefje en zus een kijkje te nemen bij de Campina Open Boerderijdagen.

Dit is mijn werk. Als nieuwste Brand Builder moet ik hier natuurlijk een keer geweest zijn. Al jarenlang is Brand Builders een van de motoren achter dit populaire familie-uitje. Ik ken de Open Boerderijdagen van mijn computerscherm. Nu gaan we meemaken hoe het is.

We gaan naar Haaksbergen, naar de Familie Toevank. Ze hebben een grote boerderij, met verschillende plekken waar iets leuks is te doen. Het is gezellig druk! Gezinnen lopen met de speurkaart rond, ijverig op zoek naar de antwoorden. Kinderen rennen als Dafne Schippers voorbij. Of ze heffen melkbussen alsof ze Epke zijn. Mijn kleine neefje heeft echter alleen maar oog voor de grote trekker… daar wil hij graag even op zitten.

Boerendochter in de bar

Bij de zuivelbar, met de lekkerste Campina producten, spreek ik met de dochter van de boer. Ze is echt trots dat haar vader en broer mee mogen doen aan de Open Boerderijdagen. “Dit is echt een eer. Het is heel leuk om mensen te laten zien hoe alles werkt op de boerderij. Veel kinderen weten niet meer waar de melk vandaan komt. Hier komen ze er spelenderwijs achter.” En dan heeft ze een toffe tip voor mijn neefje: “Heb je het jonge kalfje al gezien, zo lief? Ze gaat straks naar de kleine wei, daar kunnen ze wennen aan het buiten zijn.”

Hoogtepunt

Naast alle leuke spelletjes, het kunstkoe melken en melkbusheffen tegen Epke, vond ik het kleine kalfje, dat die dag geboren was, toch wel echt het hoogtepunt! Kortom: het dagje ‘de boer op’ was echt geslaagd. Campina bouwt een mooie band op met haar consumenten. En laat trots zien waarvoor ze staat. Hier kunnen veel marketeers ook nog iets van opsteken. Want als je het consumentenhart verovert, gaan die Campina pakken straks ook weer het winkelwagentje in…