Bier, Cola en Voetbal. De perfecte match voor op de bank. Maar ook op de winkelvloer!
Een experience waar de merken mee kunnen scoren
We werden uitgedaagd om voor Lay’s, Pepsi en UEFA Champions League een shopper experience te creëren op de winkelvloer.
Scoren bij de retailer door elke vierkante meter op de winkelvloer te benutten met product (dus geen dure loze ruimte) en scoren bij de shopper vanwege de te gekke experience die uitnodigt tot een aankoop. Scoren op sales dus als resultaat.
Ready?
Hoe we dit aanvliegen? Schetsen! Denken en visualiseren in de breedte. Alles mag. We houden rekening met mogelijkheden binnen retail en schetsen daarom een S, M en L shopfloorsetting.
Wat is schaalbaar, heeft met voetbal te maken en valt op? Het klinkt misschien voor de hand liggend, maar op de winkelvloer geldt: Keep it Stupid Simple. We gaan voor een stadion als display. Het trekt de aandacht, is schaalbaar, er passen veel producten in en past ook bij de merken. Want wie wil er nu geen glas Pepsi en een zak Lay’s chips in de hand hebben tijdens een voetbalwedstrijd op hoog niveau? Perfect match toch?
En weet je wat leuk is? Koop je de producten dan maak je ook nog kans op een complete home experience set, waarbij je de wedstrijd nog mooier kan beleven!
Go!
Na een goedgekeurde schets gaat de producent van de materialen aan de slag. De juiste afmetingen, sterkte van de setting en haalbaarheid worden getest en verbeterd zodat wij uiteindelijk het artwork kunnen opmaken. Binnen de richtlijnen van de UEFA, dat wel. Maar wat knalt hij lekker hè.
De L setting is zelfs voorzien van echt licht. Hoe cool is dat!
Zoals verwacht, knalt dit stadion in vele winkels op de winkelvloer. Zowel in de S setting als in de XL. Het concept blijft overeind, valt op en werkt! Retailer en PepsiCo zijn super enthousiast. Wij uiteraard ook. Helaas alleen in België op de winkelvloer te zien.. Maar we hebben de foto’s 😉

”Brand Builders kenmerkt zich door zijn hoge service level, originaliteit in voorstellen en frisse designs. Het start bij een levendige potloodschets, die uiteindelijk resulteert in een display waar de shopper niet omheen kan.
Annemarie van GorpShopper marketing manager Snacks Benelux, PepsiCo

Meer shopfloor activaties cases bekijken? klik dan hier.