Vedett. Het droommerk voor elke creatief. Lekker gek, soms zelf onsamenhangend in uitingen, maar altijd uitdagend. Heb je de website wel eens bezocht? Dan weet je genoeg. Nu niet daar blijven hangen he, wij hebben hier ook een leuk verhaal ;).

Heel vrolijk liepen we het Duvel Moortgat pand uit een aantal maanden geleden. We mochten iets voor Vedett doen. Daar wordt iedere Brand Builder blij van. Uiteraard vierden we dit gelijk even met een kleine Vedett proeverij.

Er lagen vanuit Vedett al een aantal ontwerpen voor winkelvloeractivatie, maar deze miste nog een praktische doorvertaling. Of wij met het bestaande thema, nog een rondje voorstellen konden maken. Uiteraard.

Het thema waar we mee verder mochten; glitter, tv spelletjes met een touch van de jaren ‘70. Dat heeft uiteraard alles met bier te maken, dat snappen jullie ;). En graag een beetje out of the box. De setting moet opvallen en de merkwaarden van Vedett uitdragen. Uiteraard moest de setting wel vervoerbaar zijn en voldoen aan een bepaalde afvulling qua bierflesjes en give aways.

Na een aantal voorstellen koos Vedett voor de setting die bij ons ook favoriet was. Een showgirl met glitterjurk in een mega Vedett glas waar nog bier bij in wordt geschonken. En uiteraard ook ruimte voor de flesjes en give aways. Vedett voegde zelf nog wat leuke ideeën toe zoals een rad van fortuin vloersticker. Fijn! Het mag dus nog iets gekker.

Samen met De Productiemannen en Vedett finetunen we het design. Wat kan wel, wat niet? Vedett en De Productmannen namen het deel van functionaliteit, inhoud en distributie ons uit handen. Na een aantal modellen en aanpassingen op basis van de feedback van Vedett, ontwikkelden de Productiemannen de stansmessen waarbinnen we mogen werken. En de uitwerking start. De showgirl krijgt Vedett sokken aan, de bierstraal wordt geoptimaliseerd en we fotograferen nog even de hals van het flesje. Hier en daar doen we nog een kleine aanpassing op aanwijzing van Vedett. Maar dan is het ook klaar.