Jan Poffertjes

DIGITAL CAMPAIGN VOOR DE JAN EN ONLY!

Die Jan, dat is wel een karakter zeg!

• Van Jan hoef je niet altijd alles volgens het boekje te doen. Dat doet ‘ie zelf ook niet.
• Jan maakt het leven makkelijker. Jan is de kracht van de eenvoud.
• Jan is de verbinder: de allemansvriend die publieksfavorieten maakt!
• Jan is een echte rasoptimist en is altijd vrolijk. Hij maakt een feestje van het leven!
• Jan is nergens tegen, daarom doet ‘ie lekker z’n ding en is hij nuchter en eigenzinnig.

Jan is de enige echte.

Er is een smaakafstand tussen Jan en de private labels. Dat maakt Jan de premium keuze in het schap voor koelverse pannenkoeken, poffertjes en deeg. Die boodschap gaan we op een passende manier bij het karakter van Jan communiceren. Zo worden we sterker in de merkpositionering.

Jan = smaak en kwaliteit

De Jan en Only word je niet zomaar.

Je bent niet zomaar de beste en lekkerste. Daar komt een flinke dosis passie en toewijding bij kijken. Met een glimlach en een knipoog pakken we de expertrol.

• Het lekkerste poffertje bestaat voor 16% uit gebakken lucht.
• De terugveercapaciteit van je poffertje is een begrip voor ons.
• Poedersuiker blijft tot een recordtijd van 312 seconden als witte

sneeuw op je pannenkoek liggen.

Dat is Jan, dat zie je direct!

De verpakkingen van Jan zijn al jarenlang super herkenbaar op het schap, dankzij het werk van Brum Design. Het grote rode beeldmerk, de doodles en het vrolijke lettertype zijn kenmerkend voor hun creatieve inbreng. Easy, peasy, no-brain-freezy. Deze brand assets houden we uiteraard vast in de nieuwe uitingen van de Jan en Only poffertjes campagne. Zo bouwen we verder aan de herkenbaarheid van het merk Jan.

De Jan en Only campagne gaat 2 á 3 jaar lopen…

Starting… now! De eerste campagne was ter ondersteuning van de Jan poffertjes verkoop in de periode van oktober tot en met december 2023. De advertentie planning en targeting hebben we afgestemd op de actieve promotieweken bij verschillende retailers. Onderdeel van de campagne waren ‘De beste terugveercapaciteit ever’ banners op de Jumbo website en in de app. Aanvullend: 

• Advertenties op Meta met de lekkerste poffertjes creaties;
• High impact bannerset met APTO (met targeting op digitale content zoals blogs en videokanalen relevant voor ouders met kinderen tot 14 jaar), en;
• Hyper Lokale targeting met focus op de grootste retailers: AH, Jumbo en Plus.

Het werd een feestje!

Door een slimme inzet van Jumbo Retail, zien we onder andere een flinke online saleslift gedurende de campagneperiode. 

Resultaten

7.526.818 vertoningen. 263,32% meer dan aan de voorkant geschat.
555.307 uniek bereik.
€ 2,63 CPM. 73,7% lager dan aan de voorkant geschat.

Er komt nog heel veel Jan aan!

Komende tijd werken we verder aan de TV commercial, online video en winkelvloeractivatie voor 2024.