Verpakkingen die opvallen in het schap

Verpakkingen in het schap van een winkel moeten binnen een paar seconden brutaal de aandacht trekken, duidelijkheid geven en ook nog aan je merk bouwen. Verpakkingsdesign is dus een heel belangrijk onderdeel van het koopproces. Kijk eens bij een supermarktschap naar alle producten en stel jezelf twee vragen:

  • Waar is dit product voor?
  • Wat is het merk?

Je zult verbaasd zijn bij hoeveel verpakkingen dit onduidelijk is. Terwijl een consument niet meer dan 4 seconden besteedt aan een individuele verpakking.

Een consument ziet nooit een individueel product alleen. Je kijkt namelijk altijd van een afstand naar het schap. Je ziet dan kleuren en patronen van verschillende producten. Pas als een bepaald patroon opvalt en je aandacht trekt, gaan we dichterbij kijken. Kijk dus ook altijd naar het schap in zijn geheel.

Brand Builders ontwerpt verpakkingen die verkopen.

Nieuwe verpakkingen

We ontwikkelen complete verpakkingsconcepten inclusief productnaam, copywriting, fotografie en design.

Klik hier

Line extensions

We ontwikkelen binnen het bestaande verpakkingsconcept een nieuwe productlijn of productuitvoering.

Klik hier

Updates

We voeren binnen je bestaande verpakkingsconcept updates uit. Nieuwe claims, panels of aanpassingen in teksten.

Klik hier

Verpakkingen die we ontwierpen voor klanten

Verkade Flexies

Opvallend in het schap, gericht op 8-12 jarigen

Sadia

26 januari 2018

Mona

Mona Easter range: immediately sold out

Peka Kroef

Update van 19 verpakkingen

Gehwol

Nieuwe verpakkingslijn Nederland

Sultana

Line extension Knapperrs

Sadia Speedy

Line extension Speedy

Vink Fruitboerderij

Puur fruit. Van ambachtelijke kweker naar landelijk merk.

Subliem

Sendil-wasverzachter: verkoopt 2x zo snel

Mona

Mona-paasassortiment: meteen al uitverkocht

Sadia

7 oktober 2016

10 tips voor verpakkingen
die meer verkopen