KNGU

ZOMERKAMPEN

De Briefing

Al 60 jaar worden de KNGU (Koninklijke Nederlandse Gymnastiek Unie) Zomerkampen georganiseerd voor 6- tot 18-jarigen. Nu de KNGU langzaamaan transformeert naar Dutch Gymnastics, is het ook tijd om de naam en identiteit van de Zomerkampen aan te pakken. Samen met alle vrijwilligers die de kampen organiseren, heeft Dutch Gymnastics een briefing voor ons opgesteld, in het kort:

• Fun, actief, energiek, avontuurlijk, vrij, samen, beleven
• Professioneel
• Dutch Gymnastics link
• Onderdelen die los makkelijk te gebruiken zijn in DIY-middelen
• Mogelijkheid tot zwart/wit gebruik

Dit moet terug te zien zijn in de naam, pay of en visuele identiteit.  In 2020 zal er volop mee gecommuniceerd gaan worden. Aan de slag!

Het idee

Summermoves wordt de nieuwe naam. Vrolijk en energiek. Voor de stijl kiezen we voor een handgetekende stijl, aangevuld met illustratieve elementen. We gebruiken primaire kleuren voor een jeugdig gevoel. Door gebruik te maken van stoere typografie spreken we ook de oudere doelgroep aan. De stijl leent zich goed voor het maken van sjablonen en dus spuitwerk voor de kamp-aankleding. Niets is te gek! wordt de nieuwe pay off.

Fotografie

In de verschillende uitingen willen we natuurlijk het gevoel van de kampen goed naar voren laten komen. Naast de illustratieve stijl is er dus ook beeldmateriaal nodig. Geen professionele shoots, we moeten een fotografiestijl ontwikkelen die laag drempelig is. We schieten op ooghoogte, het liefst buiten en in beweging. Goed passend bij ‘Summermoves’! Deze combineren we met de illustratieve stijl in verschillende middelen.

Iconen leeftijdsgroepen

De kampen zijn ingedeeld op leeftijd. Iedere groep moet zich herkennen in de beeldentaal van Summermoves. Elk element uit het logo staat voor een leeftijdsgroep.

Ondersteunende icons

Naast de icons voor de leeftijdsgroepen hebben we een lijn met aanvullende icons ontwikkeld. Deze icons zijn gemakkelijk als sjablonen te gebruiken om op het kamp met verf/spuitbus de icons aan te brengen om het kamp verder aan te kleden.

Marit Jonker – Strategisch Marketeer

Wauw! Wat waren we weer impressed van wat er van de band kwam rollen na een uitgebreide briefing.
Een creatieve en rijke nieuwe huisstijl voor onze sportieve Zomerkampen: SummerMoves. Brand Builders heeft het unieke gevoel feilloos weten te vangen in een visuele identiteit.
Wij zijn blij!