Veger’s

MET VEGTER’S ROLLETJES GEGARANDEERD GEZELLIGHEID

Bij smakelijke tradities gaat het niet alleen om het product maar vooral ook om het gebruik. Voor Vegter is het belangrijk dat we voor trouwe consumenten de traditie levend houden. En voor nieuwe generaties willen we graag de traditie mee laten bewegen met de tijd.

De vraag is dan ook:

‘hoe houden we de lekkerste traditie van samen genieten van Vegter’s rolletjes tijdens de feestdagen levend?’. En: ‘hoe verankeren we deze nog meer, zodat hij ook de volgende generaties behouden wordt?’.

Brand Builders bedacht en ontwikkelde samen met Vegter voor 2021 de campagne. Net als in 2020. We zorgden voor consistentie door het thema ‘Hoe rol jij de feestdagen door?’ te behouden. Met dezelfde sfeervolle commercial tijdens de feestdagen. Maar met een nieuw contentformat!

2021, we leven in een tijd waar Corona veel in ons leven bepaalt. En dat komt de samenhorigheid niet ten goede. Want we zijn het lang niet altijd met elkaar eens. Polarisatie neemt toe, net als verharding in discussies.

Vegter is een merk dat staat voor gezelligheid. En voor iedereen.
Dus tijdens de feestdagen beter geen zware discussies en onenigheid. 

Voor Vegter draaien de feestdagen om samen en gezelligheid!

We bedachten een format waarmee iedereen kan ervaren dat – hoeveel je ook verschilt van elkaar – je het altijd gezellig kan hebben. Verrassend gezellig zelfs!

Om dit een handje te helpen hebben we de Vegter Rolsteen ontwikkeld. Een dobbelsteen met ongemakkelijke vragen en hilarische opdrachten. Waarmee we zorgen voor luchtigheid in het gesprek. En vaak ook iets leren van de ander wat we nog niet weten.

Consumenten konden de Vegter Rolsteen online laten rollen. De voice-over in de app las een vraag of opdracht voor. Hiermee hebben we een nieuw ritueel toegevoegd aan een lange traditie.

In aanloop naar de feestdagen is de Vegter Rolsteen getest. Dit deden we door echte mensen te vragen om mee te doen aan de campagne. Mensen die je juist niet samen bij elkaar verwacht. We hebben ze onvoorbereid en spontaan op een bank te laten plaatsnemen en de Vegter Rolsteen gegeven…

Een stoere motorrijder en een lieve oma. Een bescheiden buschauffeur samen met een uitbundige drag queen, Een toiletjuffrouw met een militair en een kippenboerin samen met een balletdanseres.

Door de opdrachten en vragen van de Vegter Rolsteen hadden ze de leukste gesprekken. Het leverde hilarische en mooie verhalen op! En we wezen consumenten erop dat ze de Vegter Rolsteen ook zelf konden laten rollen tijdens de feestdagen.

Door de opdrachten en vragen van de Vegter Rolsteen hadden ze de leukste gesprekken. Het leverde hilarische en mooie verhalen op! En we wezen consumenten erop dat ze de Vegter Rolsteen ook zelf konden laten rollen tijdens de feestdagen.

Alle verhalen hebben we online gezet. De consumenten in de thuisregio hebben we weer specifiek getarget. Op de social en online video kanalen hebben we met 5 miljoen vertoningen iedereen laten zien dat ‘de lekkerste traditie’ ook de ‘gezelligste traditie’ is!

Zo’n succes en zo leuk om te maken dat we samen direct alweer met de campagne van 2022 zijn begonnen! Nog even geduld tot december…