Verkade

De nieuwe helden
van Verkade!

Vanaf 1 juli 2020 moeten vanuit het preventieakkoord alle Dora’s, SpongeBobs en Lightning McQueens verdwenen zijn van voedingsverpakkingen voor kinderen. Verkade neemt daarom afscheid van haar licensed characters. Tijd voor nieuwe helden!

De nieuwe helden in het koekjesschap

Een mooie uitdaging. Hoe zorgen we voor verpakkingen met zoveel impact in het schap en likeability bij ouders en kids zodat ze hun idolen vergeten en fan worden van deze nieuwe helden?Voor de verschillende doelgroepen gingen we aan de slag; 3-5 jaar en 6-8 jaar.

Van kind naar koekverpakking

Wat zijn de trends, wat vinden kinderen in deze leeftijdscategorieën leuk, en wat is hun belevingswereld? Binnen de doelgroep hebben we onderzoek verricht en met deze input zijn er moodboards ontwikkeld. Deze testten we bij zowel moeders als kinderen.

Aaibaar en diep gaan!

Voor kinderen in de leeftijd van 3-5 jaar is de bekende wereld nog erg belangrijk. Iets onbekends zien ze als spannend of eng. Voor deze doelgroep houden we het dus herkenbaar en dichtbij huis. En wel met de huisdieren. Vriendelijk, vrolijk en aaibaar: Verkade Trouwe vriendjes is het antwoord!

 

De wat oudere kinderen vinden al snel iets kinderachtig. Ze vinden zichzelf al best stoer en houden van muziek en zwemmen. Spannend en fantasierijk, dat mag het zijn! Een onderwaterwereld met stoere, gekke waterdieren die muziek maken is de perfecte combi: Verkade Disco Zwemmers zijn daar!

Koekjes in de illustraties en illustraties in de koekjes!

De koekjes zijn geïntegreerd in de geïllustreerde wereld. Dit geeft de verpakkingen een leuke speelse draai. De krachtige kleuren zorgen ervoor dat de verpakkingen van het schap af knallen en opvallen tussen het bonte kinderkoekjes schap.

De characters op de verpakking komen als embossing terug op het koekje. Beestachtig lekker!

Van A tot Zeedier

Het complete traject is door Brand Builders in huis uitgevoerd. We ontwikkelden de concepten, illustraties, fotografie en werkten de gehele verpakking en inners uit.